Bludy o reinkarnácii šíri najmä cirkev

28. októbra 2018, Juraj Paškuliak, Nezaradené

Som veriaci človek. Nie som však členom žiadnej cirkvi či sekty. Mám svoju vlastnú vieru. Jej súčasťou je koncept reinkarnácie. Predstava že boh s každým vznikajúcim telom stvorí novú dušu a človek žije na Zemi iba raz, je pre mňa neprijateľná.

Dávnejšie som v Slovenskom rozhlase počúval diskusnú reláciu, ktorej hosťom bol kňaz. Ten si to tam očividne „užíval“. Veľa rozprával a na otázky dával obsiahle odpovede. Ale keď sa ho redaktor spýtal, čo si myslí o reinkarnácii, odbavil to veľmi stručne. Povedal že je to hlúposť, pretože je nemysliteľné aby sa človek prevtelil do dážďovky.

Takýto absurdný príklad zvolil preto, aby túto myšlienku zosmiešnil. Zároveň tým dal zreteľne najavo že nemá žiadny záujem o diskusiu na túto tému, ani si o nej nemieni rozširovať vedomosti.

Veriaci sa dnes od kresťanstva húfne odvracajú. Svoju pozornosť smerujú najmä k východnej mystike, novopohanstvu, a pod., lebo ich považujú za atraktívnejšie ako skostnatený a od reality odtrhnutý katolicizmus. Cirkev tieto konkurenčné duchovné hnutia vníma ako hrozbu. Bojuje proti nim aj tak, že sa ich snaží zosmiešňovať a dehonestovať. Napríklad šírením bludov o reinkarnácii.