Prestal som čítať SME

5. novembra 2018, Juraj Paškuliak, Nezaradené

V minulosti som ich často čítaval. Až do zavedenia výmyslu zvaného Piano. Admini to zdôvodňovali snahou skvalitniť diskusie (lebo sa týkalo aj možnosti neobmedzene diskutovať). Nepôsobili presvedčivo. Za spoplatňovaním býva spravidla snaha o generovanie zisku. Čo sa diskusií týka, ich úroveň nijako nestúpla. Normálni ľudia odišli. Problematickí si zaplatili a správajú sa ešte horšie ako predtým.

Keď som tam potom zablúdil, tak občas (z akejsi zotrvačnosti) som klikol na nejaký článok a prečítal si aspoň úvodnú, voľne prístupnú časť. Ale to bol už iba taký zlozvyk. Robil som to len vtedy, keď ma nejaký titulok veľmi zaujal.

Neskôr prišla ďalšia zmena. Po otvorení článku alebo vstúpení do nejakej sekcie (napríklad zahraničné spravodajstvo) stmavla obrazovka a objavilo sa okno so žiadosťou, aby som prestal blokovať reklamu. To je niečo, čo v žiadnom prípade neurobím. Reklamou sa obťažovať nenechám.

Od tej doby som správy na tomto portáli prestal čítať úplne. Musím sa priznať, že mi vôbec nechýbajú. Existuje množstvo iných webov, kde sa dozviem to čo potrebujem vedieť. SME sa kedysi hrdilo prívlastkom „najčítanejšie“ spravodajstvo. Zaujímalo by ma, akú návštevnosť majú teraz. Asi to nebude žiadna sláva.

Blog je posledné miesto, ktoré tam ešte sledujem. Nie je spoplatnený a jeho čítanie nie je podmienené vypnutím adblocku. Ak sa objavia obmedzenia aj na ňom, prestanem naň chodiť/prispievať. Nejako to prežijem a budem mať aspoň viac času na reálny život.