Zrušili registráciu najlepšieho lieku proti suchému kašľu

21. apríla 2022, Juraj Paškuliak, Nezaradené

Nemám rád jar, preto lebo počas nej je hnusná zima a po mesiacoch zimy je to už na nevydržanie.

Druhým dôvodom prečo nemám rád jar je to, že na jar som vždy chorý. Tak je to aj tento rok. V tieto dni mi tečie z nosa, škriabe ma v hrdle a dusí ma kašeľ.

Ten kašeľ je najhorší. Spomenul som si ako mi kedysi, keď som ešte žil v Bratislave, doktorka predpísala jeden liek, ktorý na suchý kašeľ zázračne zabral.

Keď som teraz ochorel, tak som si na tento liek spomenul, len som zabudol jeho názov. Zapamätal som si iba že to bol sprej.

Začal som teda gúgliť, ale nedarilo sa mi ho nájsť. Zobrazovali sa mi iba kadejaké bylinkové nezmysly.

Až nakoniec sa mi to podarilo. Bol to Bioparox. Na stránke akejsi internetovej lekárne bolo napísané že je dlhodobo nedostupný.

Na ďalšom webe ktorý som otvoril, písali že jeho registráciu zrušili. Vraj preto, lebo je rizikový a málo účinný. Takže sa už nedá kúpiť. To je škoda.

Bol to liek ktorý perfektne zaberal a viac krát mi vyliečil suchý kašeľ. Naozaj fungoval, na rozdiel od kadejakých neúčinných bylinkových liekov.

Ešte dodám že tú registráciu Bioparoxu zrušili ešte v roku 2016, takže je to už dávno. Ale ja som sa to dozvedel až teraz, takže pre mňa je to novinka.